Dersin Adı | Yalın Tedarik Zinciri Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 446 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri yalın ilkelerin ve analitik araçların uygulanması yoluyla tedarik zinciri operasyonlarını optimize etmek için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste yalın yönetim, lojistikte yalın yaklaşım, yalın tedarik zinciri yönetimi, yalın lojistiğin iç ve dış hedeflerinin analizi ve yalın lojistik kavramları gibi konular anlatılmaktadır. Ders öğrencilere tedarik zinciri yönetimi içinde verimliliği, maliyet etkinliğini ve stratejik rekabetçiliği artırma yeteneği kazandırmak üzerine tasarlanmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Tedarik Zinciri ve Yalın Yönetimi | Bölüm 1 & 2 - Lean supply chain and logistics management, Myerson (2012), Bölüm 1-Lean Management and Kaizen: Fundamentals from Cases and Examples in Operations and Supply Chain Management, Helmond (2020) |
3 | Tedarik Zincirinde İsraf ve Fırsatlar | Chapters 3 & 4 - Lean supply chain and logistics management, Myerson (2012), Lean supply chain and logistics management, Myerson (2012), Chapter 4-Lean Management and Kaizen: Fundamentals from Cases and Examples in Operations and Supply Chain Management, Helmond (2020) |
4 | Yalın Analitik Araçları | Bölüm 5 & 6 – Lean supply chain and logistics management, Myerson (2012) |
5 | Teknik Gezi | |
6 | Süreç Analizi | Bölüm 7 –Principles of Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management, Heizer et al. 12th ed. |
7 | Uygulamalı Eğitim-Değer Akış Haritası | Chapters 9 & 11 - Lean supply chain and logistics management, Myerson (2012) |
8 | Tam Zamanında Kavramı ve Yalın Depolama | Chapters 7 & 8 - Lean supply chain and logistics management, Myerson (2012) |
9 | Yalın ve Teknoloji-Konuk Konuşmacı 1 | Chapters 12 & 13 - Lean supply chain and logistics management, Myerson (2012) |
10 | Tedarik Zincirinin Yalınlaşması için Hazırlık-Konuk Konuşmacı 2 | Chapter 4 - Lean supply chain planning, Packowski (2013) |
11 | Stratejik, Taktiksel & Operasyonel Yalın Tedarik Zinciri Planlaması-Konuk Konuşmacı 3 | Bölüm 5 & 6 & 7 - Lean supply chain planning, Packowski (2013) |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Myerson, P. (2012). Lean supply chain and logistics management. McGraw-Hill Education. ISBN: 978-0-07-176627-2
Packowski, J. (2013). LEAN supply chain planning: the new supply chain management paradigm for process industries to master today's VUCA World. CRC Press.ISBN: 9781482205336
Heizer, J., Render, B., & Munson. Principles of Operations Management: Sustainability and Supply Chain Management (12th edition). Pearson. ISBN-13: 978-0134163512
Helmond, M. Lean Management and Kaizen, Fundamentals from Cases and Examples in Operations and Supply Chain Management, Springer Nature (2020), ISBN 13: 978-3030469832 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | - |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 151 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. | X | ||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur | X | ||||
3 | Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır | X | ||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır | X | ||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder | X | ||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır | X | ||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | X | ||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest